Neverwind - Aion
Välkommen till Neverwind!
Neverwind - Aion
Välkommen till Neverwind!
Neverwind - Aion
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 [Verktyg] Minska er ping

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
cats
Ledare
cats


Antal inlägg : 184

[Verktyg] Minska er ping Empty
InläggRubrik: [Verktyg] Minska er ping   [Verktyg] Minska er ping Emptyfre 08 jan 2010, 23:23

Jag läste lite om det tipset om hur man minskade sin ping, och det funkar väldigt bra i Aion märkte jag :-)

Så jag skapade ett verktyg som använder sig av det, och som gör det enklare att aktivera och avaktivera det.

Jag orkar inte skriva om allt på Svenska (la upp det på ett annat forum först), så kör lite copy/paste (tog inte med allt från det andra inlägget, därför börjar det lite "mitt i")

***************************************

The tool turns of Nagle's algorithm (TcpNoDelay)

http://en.wikipedia.org/wiki/Nagle%27s_algorithm

and the maximum number of outstanding ACKs is set to 1, making all packets being acknowledged (TcpAckFrequency)

Reducing ping by up to 50%.
When the tool disabled the tweak, it reverts everything that it did (removes the keys), since the keys are not there by default.
The tweak should only be turned on when playing, because it might have negative effects on other applications (haven't found any examples yet though), and might not work for all games (Works for world of warcraft though).


-=Aion Latency Reducer 1.0 - by cats=-

[Verktyg] Minska er ping Alr

[Download]
Till överst på sidan Gå ner
Orici
Gammal Medlem
Orici


Antal inlägg : 176
Stad : Origin

[Verktyg] Minska er ping Empty
InläggRubrik: Sv: [Verktyg] Minska er ping   [Verktyg] Minska er ping Emptylör 09 jan 2010, 00:08

Very nice Wink Men jag tror att jag behåller som det är Wink Funkar bra hittils allafall.
Till överst på sidan Gå ner
cats
Ledare
cats


Antal inlägg : 184

[Verktyg] Minska er ping Empty
InläggRubrik: Sv: [Verktyg] Minska er ping   [Verktyg] Minska er ping Emptylör 09 jan 2010, 00:27

Seed skrev:
Very nice Wink Men jag tror att jag behåller som det är Wink Funkar bra hittils allafall.

aaa, nog bara lönt för de som har problem med det, eftersom att det kan ha negativ effekt på andra program ^^
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





[Verktyg] Minska er ping Empty
InläggRubrik: Sv: [Verktyg] Minska er ping   [Verktyg] Minska er ping Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
[Verktyg] Minska er ping
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» HOWTO: Minska på er ping!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Neverwind - Aion :: Neverwind - Övrigt :: Förslag/Råd-
Hoppa till: