| Förhindra bots | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Orici Gammal Medlem
Antal inlägg : 176 Stad : Origin
| Rubrik: Förhindra bots ons 02 sep 2009, 21:58 | |
| Vi borde fixa så att det blir svårare för bots att registrera sig. (Penthero sa det ) typ, en bild med svår läst text eller en fråga. | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Förhindra bots ons 02 sep 2009, 22:34 | |
| - Seed skrev:
- Vi borde fixa så att det blir svårare för bots att registrera sig. (Penthero sa det )
typ, en bild med svår läst text eller en fråga. Ja det sa jag, mest pga att jag registrerade mig och såg att eran captcha är inte tillräckligt bra för bots idag. Bra captcha+någon simpelt fråga (tex fråga vad 3 + 5 är) håller botar rätt långt borta. Better safe than sorry. |
|
| |
DanWhy Webmaster
Antal inlägg : 147 Stad : Falkenberg
| Rubrik: Sv: Förhindra bots tor 03 sep 2009, 00:35 | |
| Ska se vad jag kan göra. Detta är dock ett gratis forum, det betyder att det finns saker som är begränsade och kanske t om otillgängliga, tyvärr. | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Förhindra bots tor 03 sep 2009, 09:03 | |
| - Penthero skrev:
- Ja det sa jag, mest pga att jag registrerade mig och såg att eran captcha är inte tillräckligt bra för bots idag. Bra captcha+någon simpelt fråga (tex fråga vad 3 + 5 är) håller botar rätt långt borta. Better safe than sorry.
"0 + 0 = ?" är min favorit. Inte bara bots svarar fel på den frågan. : D |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Förhindra bots tor 10 sep 2009, 02:39 | |
| Skulle man inte kunna ordna så alla som registrerar sig måste skriva i en speciell välkomsttråd? Eller det kanske också blir svårt att hålla koll på? |
|
| |
DanWhy Webmaster
Antal inlägg : 147 Stad : Falkenberg
| Rubrik: Sv: Förhindra bots tor 10 sep 2009, 12:19 | |
| | |
|
| |
Frallam
Antal inlägg : 16
| Rubrik: Sv: Förhindra bots tor 10 sep 2009, 13:26 | |
| Han menar att han inte har en aning | |
|
| |
Citrus Medlem
Antal inlägg : 107 Stad : Stockholm
| Rubrik: Sv: Förhindra bots fre 11 sep 2009, 17:39 | |
| Jag menade att alla som reggar får skriva en rad i en vällkomst tråd, där man presenterar sig.
Men då vi redan har den där bilden med en text man ska skriva in så behövs det inte | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Förhindra bots fre 11 sep 2009, 20:27 | |
| - Citrus skrev:
- Jag menade att alla som reggar får skriva en rad i en vällkomst tråd, där man presenterar sig.
Det kräver att folk postar som gäst och sedan att mod/admin skapar ett konto, onödigt jobbigt, sedan så finns det redan så man kan välja att mod/admin måste acceptera medlems-registrering och först då skickas mail ut, men det är manuellt arbete och onödigt när det kan automatiseras. - Citat :
Men då vi redan har den där bilden med en text man ska skriva in så behövs det inte Anledningen till att tråden skapades är för att NW's captcha(texten man måste skriva in) är väldigt dålig och enkel för bots att ta sig igenom, botar blir bättre och bättre som allt annat :> |
|
| |
Citrus Medlem
| Rubrik: Sv: Förhindra bots fre 11 sep 2009, 22:20 | |
| - Penthero skrev:
- Citrus skrev:
- Jag menade att alla som reggar får skriva en rad i en vällkomst tråd, där man presenterar sig.
botar blir bättre och bättre som allt annat :> Sant. Men vad jag förstod så var det svårt för oss att fixa ett bättre skydd? Är det inte bara att lägga in svårare bilder? Om det ens finns sådanna | |
|
| |
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: Förhindra bots fre 11 sep 2009, 23:10 | |
| - Citrus skrev:
- Penthero skrev:
- Citrus skrev:
botar blir bättre och bättre som allt annat :> Sant. Men vad jag förstod så var det svårt för oss att fixa ett bättre skydd? Är det inte bara att lägga in svårare bilder? Om det ens finns sådanna Finns väldigt mycket svårare captcha, men många av dem ger ont i ögonen och är svårläsliga för de mänskliga också Men captchan som är här nu är inte speciellt effektiv. |
|
| |
Citrus Medlem
| Rubrik: Sv: Förhindra bots fre 11 sep 2009, 23:31 | |
| - Penthero skrev:
många av dem ger ont i ögonen och är svårläsliga för de mänskliga också Ja, sådana har jag sett.... brukar få byta bild en 10ggr innan man får nått läsbart | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Förhindra bots | |
| |
|
| |
| Förhindra bots | |
|