Neverwind - Aion
Välkommen till Neverwind!
Neverwind - Aion
Välkommen till Neverwind!
Neverwind - Aion
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Cleric

Gå ner 
+6
Citrus
Chimiko
Orici
Evilus
DanWhy
Dissidia
10 posters
FörfattareMeddelande
Gäst
Gäst




Cleric Empty
InläggRubrik: Cleric   Cleric Emptytor 21 maj 2009, 13:43

Skapade denna tråden jag tänkte vi kunde diskutera lite om Cleric.

Jag kommer själv lika Cleric och jag vet att andra med kommer göra det i Neverwind så varför inte diskutera och ge tips om classen. :=)


Jag spelade visseligen inte till så hög lvl på betan men vilken armor rekommenderar ni?

Cloth: Mer MP, mindre Armor
Leather: Mer armor, mer Evasion, ingen MP boost
Chain: Massor av Armor! Låg Evasion? Ingen MP

Jag hade tänkt köra med Chain efter lvl 10 för solo play men i party använda Cloth för att få ut mer MP. Det är bra med lite extra MP men samtidigt så tål man ingenting. =)

Kom med ideer! Smile


Senast ändrad av ToDi den tor 21 maj 2009, 15:10, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Dissidia

Dissidia


Antal inlägg : 8

Cleric Empty
InläggRubrik: Sv: Cleric   Cleric Emptytor 21 maj 2009, 13:59

Chain har faktiskt evasion Razz

Chain fungerar nog bäst Cool
Till överst på sidan Gå ner
Gäst
Gäst




Cleric Empty
InläggRubrik: Sv: Cleric   Cleric Emptytor 21 maj 2009, 15:10

Jaha okej! Very Happy Då ändrade jag det. Razz Han inte testa så mycket chain. Nej men jag tror faktiskt Chain är bäst för en cleric. Vet inte om cloth får "casting speed" ökning i högre levlar men det märker man då. ^^
Till överst på sidan Gå ner
DanWhy
Webmaster
DanWhy


Antal inlägg : 147
Stad : Falkenberg

Cleric Empty
InläggRubrik: Sv: Cleric   Cleric Emptytor 21 maj 2009, 15:20

Cloth passar väl Mage i det fallet tror jag Smile
Till överst på sidan Gå ner
Evilus




Antal inlägg : 16

Cleric Empty
InläggRubrik: Sv: Cleric   Cleric Emptytor 21 maj 2009, 18:51

Jag tror personligen efter att ha sett hur spelets armors funkar att Chain är menat för Cleric. Med tanke på att det finns armors som heter "Healers' Chain Boots" typ.. Och även om så inte skulle vara fallet tror jag att chain passar bäst för cleric just för att den ger mycket def och som healer är det bra att ha mycket def för att man KOMMMER bli attackerade av både raids andra legioner och mobs. Cloth och Chain är väldigt lika annars förutom just defense. Leather skulle jag aldrig rekommendera för en cleric för att den ger inget bra till den.
Till överst på sidan Gå ner
Gäst
Gäst




Cleric Empty
InläggRubrik: Sv: Cleric   Cleric Emptytor 21 maj 2009, 19:44

Evilus skrev:
Jag tror personligen efter att ha sett hur spelets armors funkar att Chain är menat för Cleric. Med tanke på att det finns armors som heter "Healers' Chain Boots" typ.. Och även om så inte skulle vara fallet tror jag att chain passar bäst för cleric just för att den ger mycket def och som healer är det bra att ha mycket def för att man KOMMMER bli attackerade av både raids andra legioner och mobs. Cloth och Chain är väldigt lika annars förutom just defense. Leather skulle jag aldrig rekommendera för en cleric för att den ger inget bra till den.

Håller med dig till 100% där. Låter som vi har kommit fram till det slutliga svaret redan. lol!
Till överst på sidan Gå ner
Orici
Gammal Medlem
Orici


Antal inlägg : 176
Stad : Origin

Cleric Empty
InläggRubrik: Sv: Cleric   Cleric Emptyfre 22 maj 2009, 19:21

Nu är det samma sak igenom, caster ska bara kunna ha cloth tycker jag.
Till överst på sidan Gå ner
Gäst
Gäst




Cleric Empty
InläggRubrik: Sv: Cleric   Cleric Emptyfre 22 maj 2009, 19:55

Seed skrev:
Nu är det samma sak igenom, caster ska bara kunna ha cloth tycker jag.

Ja vad man tycker ja, jag är van vid att cloth är det som ger bäst specs men man kan fortfarande ha heavy som i L2. Tycker inte det ska finnas gränser för olika klasser utan en dagger ska kunna ha heavy med fast då blir han inte lika snabb eller får inte lika bra ++ stats som med t.ex högre crit chance om man använder light/leather armor. Razz
Till överst på sidan Gå ner
Gäst
Gäst




Cleric Empty
InläggRubrik: Sv: Cleric   Cleric Emptyons 26 aug 2009, 13:26

Seed skrev:
Nu är det samma sak igenom, caster ska bara kunna ha cloth tycker jag.

IDD!
Till överst på sidan Gå ner
Chimiko

Chimiko


Antal inlägg : 8
Stad : Luleå

Cleric Empty
InläggRubrik: Sv: Cleric   Cleric Emptysön 20 sep 2009, 19:37

Det finns mer mana baserade items för chain än vad det finns för cloth Wink
Till överst på sidan Gå ner
Citrus
Medlem
Citrus


Antal inlägg : 107
Stad : Stockholm

Cleric Empty
InläggRubrik: Sv: Cleric   Cleric Emptysön 20 sep 2009, 19:42

Kom ihåg Equipment rule bara.

http://aion.mmosite.com/guide/equipment_rule.shtml

Om du har ett vapen/Armor som inte är menat för din klass så får du bara lite eller ingenting alls av statsen
Till överst på sidan Gå ner
StarTrance
Gammal Medlem
StarTrance


Antal inlägg : 298
Stad : Hörnefors

Cleric Empty
InläggRubrik: Sv: Cleric   Cleric Emptysön 20 sep 2009, 19:50

Körde med Chain hela Open betan och Chain funkar bäst

finns ingen anledning att köra med cloth eller leather som Cleric

Cleric kan använda Chain av en anledning, det är som att en Paladin använder cloth "det får bara inte hända"



Och vill man se ut som att man använder Cloth eller Leather så finns det "Item modification" vid level 30
Till överst på sidan Gå ner
Ranact
Gammal Medlem
Ranact


Antal inlägg : 54

Cleric Empty
InläggRubrik: Sv: Cleric   Cleric Emptysön 20 sep 2009, 19:59

StarTrance skrev:
Körde med Chain hela Open betan och Chain funkar bäst

finns ingen anledning att köra med cloth eller leather som Cleric

Cleric kan använda Chain av en anledning, det är som att en Paladin använder cloth "det får bara inte hända"



Och vill man se ut som att man använder Cloth eller Leather så finns det "Item modification" vid level 30

Remodel fungerar bara innom samma klass av equipment. Chain kan bara byta utseende till en annan chain, samma med vapen.

Chain är specifikt gjort för Chanter/Cleric, på samma sätt leather är för Ranger/Assassin, plate Temp/Gladiator, cloth för Sorcerer/Spirit Master. Alla basklasser har sin egna armorklass.
Till överst på sidan Gå ner
miklis

miklis


Antal inlägg : 33

Cleric Empty
InläggRubrik: Sv: Cleric   Cleric Emptysön 20 sep 2009, 20:22

cleric/chanter = chain. simple enough. Manastones för mer MP. ^^
Till överst på sidan Gå ner
StarTrance
Gammal Medlem
StarTrance


Antal inlägg : 298
Stad : Hörnefors

Cleric Empty
InläggRubrik: Sv: Cleric   Cleric Emptysön 20 sep 2009, 20:48

Hmm okej det där visste jag inte Ranact men då vet man det O_O
trodde gear modification var bättre än vad jag trodde, men den är fortfarande imba.

Får väll bara slänga på mig leather då jag ska vara så där extra sexig.
Till överst på sidan Gå ner
Winter

Winter


Antal inlägg : 6

Cleric Empty
InläggRubrik: Sv: Cleric   Cleric Emptymån 12 okt 2009, 19:09

Vad gäller MP har jag kommit att inse att det är helt onödigt att försöka få extra MP genom gear/manastones. Det är helt klart bättre att satsa på HP, Def, Magic Res, Block och framförallt concentration då.

Det som spelar roll i MP-sammanhang är inte hur mycket man kan ha som mest, utan hur pass snabbt man regenererar dem. Eftersom att potions bara har 30 sekunders cooldown är det praktiskt taget omöjligt att få slut på mana så länge man använder sig av dem. Sen om det skulle tryta har man ju penance, mana treatment och reverse condition(stigma), men det borde inte behövas.

Jag själv har satsat på så kallade "Lesser Secret Remedy of Mana" (900 mana, instant) (kräver 10 alchemy för att göra, vilket är busenkelt att komma upp i)

Kostnaden blir ungefär 200 kinah per potion om man köper allt på brokern gör dem själv. En charge med Mana Treatment II som jag har för tillfället kostar 72 kinah, har 4 sekunders cast time, tar 10 sekunder till för att regenerera resten, och ger inte ens hälften så mycket mana. (sen kan man även använda båda tillsammans, vilket inte fungerar med "vanliga potions" då det bara går att ha en MP recovery over time effekt igång åt gången)

Slutsats: MP inte värt att skaffa extra, förlita er på potions istället. Visst, det kostar lite extra, men bara man fixar egna plantor/köper dem på Brokern så kan man slänga ihop rätt ordentligt med potions till en minst sagt acceptabel kostnad.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Cleric Empty
InläggRubrik: Sv: Cleric   Cleric Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Cleric
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Startrance egna Ranger & Cleric bravader i Aion

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Neverwind - Aion :: Neverwind - Aion :: Klasser :: Priest-
Hoppa till: